rnrnrn
وزیر بهداشت: سقوط چهار پله‌ای در ISI نتیجه عملکرد چهار سال گذشته است

وزیر بهداشت: سقوط چهار پله‌ای در ISI نتیجه عملکرد چهار سال گذشته است

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



وزیر بهداشت: سقوط چهار پله‌ای در ISI نتیجه عملکرد چهار سال گذشته استReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه نتیجه عملکرد علمی و تحقیقات امروز سه سال آینده خود را در ISI نشان خواد داد، گفت: با وجود فقر و بیکاری و بی‌اخلاقی نمی‌توانیم مدعی مرجعیت علمی باشیم

n


————————————-

n

به گزارش خبرنگار «نسیم»، قاضی‌زاده هاشمی در نشست مرجعیت علمی که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) برگزار شد، افزود: ایران طی سال‌های گذشته از نظر تولید مقاله رشد و رتبه خوبی را به دست آورده است اما از نظر تعداد استنادات هنوز رشد خوبی نداریم.

n

در تولید علم از برخی کشورهای اروپایی بالاتر هستیم اما در بخش ثبت اختراع و فناوری بیش از ۱۰۰ رتبه با آنها فاصله داریم.

n

وی افزود: تنها یکی از دانشگاه‌های ایران در ردیف ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و در بخش نوآوری حتی با کشورهای اطراف هم فاصله داریم.

n

وزیر بهداشت گفت: برای تحقق مرجعیت علمی باید در تمامی مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به وضعیت مطلوب برسیم وقتی فقر و بیکاری و بی اخلاقی باشد نمی‌توانیم ادعا کنیم که مرجعیت علمی داریم. برای تحقق مرجعیت علمی باید تعامل علمی مثبت و سازنده‌ای با جهان داشته باشیم و بدون این رابطه‌ها نمی‌توانیم به مرجعیت علمی دست یابیم و نباید این تعاملات را به وادادگی و خودباختگی تعبیر کنیم.

n

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: در برهه‌ای از زمان آموزش پزشکی از آموزش عالی جدا کردیم و بسیاری کشورها به این مساله قبطه می‌خورند اما یکی از مشکلات این است که در بسیاری از موارد بهداشت و درمان مردم معطل آموزش مانده است. یک رئیس دانشگاه اگر فردی پژوهشگر و عالم انتخاب شود درمان مردم معطل کار درمان می‌مانند و از طرفی روسای دانشگاه‌ها و اساتید به جای حرکت در مرزهای دانش باید با مسائل بهداشت و درمان مردم و کمبود نیرو درگیر باشند و بیمارستان‌های آموزشی تبدیل به مراکز درمانی شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:   مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد کنترل آنلاین تاسیسات آبفا در قم

n

وی گفت: اگر امروز در ISI چهار پله سقوط کرده‌ایم به دلیل عملکرد چند سال گذشته است و نتیجه تحقیقات امروز ۳ سال آینده مشخص می‌شود.

n

وزیر بهداشت افزود: یکی دیگر از الزامات پیشرفت کشور و مرجعیت علمی بودجه است که در این زمینه سال‌هاست سهم پژوهش از درآمدهای عمومی تثبیت شده اما مجلس و سیاست‌گذاران در عمل باورشان این است که تولید علم تنها تولید مقاله است به طوری که در حال حاضر کل بودجه تحقیقات در علوم پزشکی یک صدم اعتبارات یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است.

n

 

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!