rnrnrn
جلوگیری از ۱۴ میلیارد دلار اتلاف انرژی

جلوگیری از ۱۴ میلیارد دلار اتلاف انرژی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



جلوگیری از 14 میلیارد دلار اتلاف انرژیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
nمخترع طلایی فارس در ژنو خبر داد

n

nمخترع شیرازی دارای مدال طلا از جشنواره جهانی اختراعات ژنو گفت: چین و آلمان خریدار اختراع من هستند و سوئیس به ما پیشنهاد اقامت داد

n

nبه گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا منشی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چهل و یکمین جشنواره جهانی اختراعات در ژنو برای تولید بنزین از گاز فلر طرحی را ارائه کردم که مدال طلا گرفت.

n

nوی افزود: پدر من در عسلویه کار می‌کند و ریه وی به شدت از تنفس مشعل‌های گاز که به طور مستمر در حال سوختن هستند، آسیب دیده بود


————————————-

n.

n

nمنشی‌زاده اضافه کرد: در پالایشگاه‌ها در فرآیندهای پالایش مقدار بسیاری گاز و مواد سوختی بدون استفاده از طریق فلر وارد اتمسفر می‌شود.

n

nوی تصریح کرد: انجمن سلامت آمریکا ۲۵۰ نوع آلودگی این گاز را ثبت کرده که «H2S» و سیانور گازی تولید می‌کند.

n

nاین مخترع جوان ادامه داد: بسیاری از کشورهای پیشرفته از تکنولوژی ساخت پالایشگاه‌های بدون فلر بهره می‌برند اما به دلیل نوع پالایشگاه‌های ایران و بر اساس ترازنامه هیدروکربوری کشور روزانه حدود ۴۱٫۵ میلیون متر مکعب گاز‌های همراه در بخش تولید نفت و همچنین ۹٫۵ میلیون متر مکعب گاز سبک در پالایشگاه‌های گازی کشور می‌سوزد.

n

nوی بیان کرد: با توجه به هدر رفتن سالانه ۱۴ میلیارد دلار از سوختن این گازها، ما در این زمینه طرحی ارائه کردیم که از این طرح برق تولید کرده و با گاز آن بنزین تولید و از این هدر‌رفت ۱۴ میلیارد دلاری جلوگیری کنیم.

مطلب پیشنهادی:   ابلاغ آئین نامه مالکیت فکری دانشگاه آزاد اسلامی

n

nمنشی زاده مراحل تحقیق این اختراع را یک سال ذکر و خاطرنشان کرد: به محض اتمام کار آن را در «آی اس آی» به ثبت رساندیم و هشت شرکت «اچ اس سی» نفت و گاز آن را مورد تایید قرار دادند.

n

nوی ابراز داشت: در جشنواره ژنو پس از دریافت مدال برتر، کشورهای عربی و به ویژه الجزایر که درصد بسیاری از گاز فلر جهان را دارد، خواستار ساخت اختراع ما در کشور خود شد اما ما به دنبال این هستیم که در کشور خودمان این اختراع را به تولید انبوه برسانیم به شرطی که مسئولان حمایت کنند.

n

nمنشی‌زاده که جوایز متعددی در جشنواره خوارزمی در زمینه اختراع دارد، گفت: طرحی در زمینه شوتینگ زباله به شهرداری شیراز دادیم اما شهرداری این شهر استقبال نکرد.

n

nوی اضافه کرد: مسئولان دانشگاه آزاد تهران برای حضور دانشجویان در جشنواره ژنو هزینه را پرداخت کردند و به برندگان جوایز ارزنده‌ای دادند اما در شیراز ما با هزینه خانواده به این جشنواره رفتیم.

n

nدیگر مخترعی که در ژنو مدال نقره کسب کرده در این نشست گفت: طرح من شوتینگ بیمارستانی مکانیزه الکترومغناطیس زباله است.

n

nاصلان محمدی کشکولی افزود: بسیاری از افرادی که در نقل و انتقال زباله فعالیت می‌کنند به بیماری‌های نادر مبتلا می‌شوند.

n

nوی ادامه داد: دفن زباله بیمارستانی باعث می‌شود که عامل بیماری اعم از قارچ، انگل یا ویروس که گاهی در لخته خون‌ها باقی می‌ماند، به خاک، آب و هوا منتقل شده منطقه را آلوده کند.

n

nمحمدی بیان کرد: استفاده از زباله‌سوز نیز باعث تولید جیوه و دی اکسید می‌شود.

n

nبه گفته وی، یکی از مزایای دستگاه اختراعی وی این است که بدون دخالت انسان زباله را ضدعفونی، تصفیه و تفکیک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:   دو هزار اختراع به مرحله تجاري سازي مي‌رسد

n

nاین دانشجوی معماری ابراز داشت: این طرح در ژنو طرفدار پیدا کرد و چین و آلمان با ما صحبت کردند که ما اعلام تصمیم قطعی خود را به بعد از رایزنی با مسئولان داخلی موکول کردیم.

n

nبه گزارش فارس، در این نشست اعلام شد که دکتر بابک دشت کار نیز مخترع برنده مدال طلا از جشنواره ژنو نیز دیگر جوان خوش فکر استان فارس است که آنتی بیوتیکی را ابداع کرده که هیچ‌گونه عوارضی برای بدن ندارد.

n

nبنا به اظهار خود، این مخترعان به تازگی و چند روز پیش از اعزام به ژنو مراحل ثبت‌نام در بنیاد نخبگان فارس را طی کرده‌اند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!